Gaziantep “Alo 153 Çağrı Merkezi” deprem sonrası 203 bin 313 çağrıyı yanıtladı
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin “Alo 153 Çağrı Merkezi”, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerden etkilenen kentte 203 bin 313 vatandaşı ihtiyaçları doğrultusunda yönlendirdi.
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada, depremlerde binası hasar gören çağrı merkezinin Büyükşehir Belediyesi Veri Koordinasyon Merkezi’nde hizmet vermeye devam ettiği belirtildi.
Açıklamada, merkezde çalışan işçilerin yanı sıra izinli olanların da dizüstü bilgisayarlarından hizmet akışını sürdürdükleri belirtilirken, grupların deprem saatinden bu yana 203 bin 313 çağrıya cevap verdiği belirtildi.
Ekiplerin vatandaşlara en yakın toplanma ve barınma alanları, sosyal tesisler ve sporCenaze hizmetleri taleplerinin karşılandığı kaydedildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Bilgi İşlem Dairesi Veri Uyum Şube Müdürü Seda Gazyağcı, afetin ardından 30 kişilik bir ekiple hizmet vermeye başladıklarını belirtti.
Çalışanın deprem sonrası bulunduğu yerden hizmetine devam ettiğine işaret eden Gazyağcı, “Zor da olsa görev başındaydık. O gün izinli olan çalışanlarımız da geldi. İkinci depremde olduğu gibi görev başındaydık. iyi. Çocuklarımız da yanımızdaydı. Deprem anında iki çocuğumun elinden tuttum ve işimizi yapmaya devam ettim.” tabirini kullandı.
Çağrı merkezi çalışanı Büşra Özyaşar da deprem sonrası bazı arkadaşlarının davet merkezinde yaşadığını ve güvenli bir yer sağlanana kadar davetlere araç içinden cevap verdiklerini anlattı.