Haber

Dacia, Dacia Sandriders takımının 2025 yılı itibarıyla Dakar Rallisinde ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonasında kullanacağı Sandrider prototipini tanıttı.

Dacia Manifesto konsept modelinden ilham alan Sandrider, premium Ultimate T1+ kategorisinde yarışacak şekilde onaylanacak. Sandrider, Aramco tarafından üretilen sentetik yakıtla çalışacak.

Dacia’nın motor sporlarına katılımı, markanın basit yaklaşımını ve en zorlu arazilerde uygun fiyatlı karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik kararlılığını test etmenin bir yolunu sunuyor.

Temellerini yeniden tanımlamaya devam eden outdoor ruhuyla Dacia, 2025’ten itibaren Dakar Rallisine ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonasına (W2RC) katılacak. Dünyanın en çetin ve zorlu arazilerinden bazılarıyla mücadele eden Dacia, Sandrider yarışını tanıtıyor kazanmak için tasarlanmış araba prototipi.

Dacia’nın 2022 yılında tanıttığı ve yeni fikirlerin laboratuvarı olarak tanımladığı Manifesto konsept otomobilinden ilham alan Sandrider, özellikle ralli yarışları için tasarlanmış tamamen yeni bir model olarak sunuluyor.

Dacia Sandrier, Renault Grubu’nun ve motor sporlarında uzmanlaşmış bir İngiliz şirketi olan Prodrive’ın spor uzmanlığından yararlanıyor.

Sandrider, Dacia’nın yaklaşımına ve motor sporları ruhuna uygun olarak performans ve zafere odaklanmak üzere tasarlandı. Bu yenilikçi prototip, öncelikle çevikliğe ve ölçeğe odaklanarak Ultimate T1+ kategorisindeki düzenlemelerin sunduğu tüm olanaklardan yararlanıyor. En başından beri geliştirme sürecine aktif olarak katılan pilotların ve yardımcı pilotların temel gereksinimlerini tam olarak karşılamaktadır. Projenin başlangıcından itibaren ve pek çok test oturumu gerçekleştirilmeden önce, pilotlar ve yardımcı pilotlar deneyimlerini ve bilgilerini sanal gerçeklik kullanarak uygulamalı tasarım süreçleri aracılığıyla tasarımcılara ve mühendislere aktarıyorlar.

Pek çok açıdan oldukça farklı ve aynı zamanda her açıdan tam bir Dacia olan Sandrider, markanın tüm temel değerlerini en yeterli şekilde yansıtıyor.

ŞIK, ÖZEL TASARIM

Dacia’nın kendi tasarımcıları tarafından tasarlanan Sandrider’ın sade dış tasarımı, doğrudan temel unsurlara odaklanıyor. Araç yalnızca gerekli gövde panelleriyle donatılmıştı.Dekoratif veya gereksiz hiçbir modüle yer vermeyen Sandrider’da doğal olarak aerodinamiğe de özel önem verildi.

Kısa ve yatay motor kaputu, markanın hem pilotların hem de yardımcı pilotların temel ihtiyaçlarına odaklanan yaklaşımının bir parçası; Grubun görüş alanından kaybolan kavisli bir tasarıma sahiptir. Havacılık endüstrisinden aktarılan bir teknik olan ön panelin üst kısmında kullanılan yansıma önleyici boya da görünürlüğü optimize ediyor.

Dacia tasarımcıları ve mühendisleri, hem pilotun hem de yardımcı pilotun kabindeki ihtiyaçlarına, alışkanlıklarına ve kısıtlamalarına özellikle dikkat etti.Sandrider’ın modüler gösterge paneli, her ekip üyesinin ergonomiyi ve belirli özelliklerin düzenini kendi ihtiyaçlarına göre uyarlamasına olanak tanır.

GÜÇLÜ VE DIŞ TASARIM

Dünyanın en zorlu motor sporları etkinliklerinden biri olan Dakar’da yarışacak Sandrider, Dacia’nın güçlü dış tasarım konseptini uç noktalara taşıyan bir yaklaşım gerektiriyor.

Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla; Ralli yarışlarının yoğun taleplerine uyum sağlamak üzere tasarlanmış güçlendirilmiş bir alt şasi ve tamponlar, karbon kaporta, çift salıncaklı süspansiyon ve 4×4 şanzıman devreye giriyor. Yenilikçi bir elektrik sistemi, en zor koşullarda bile tüm araç içi aksesuarların ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlar.

Sandrider’ın güçlü tasarım yaklaşımı, temel tasarım özelliklerinin ötesine geçerek detay gibi görünen ama aslında ekibin hayatını önemli ölçüde kolaylaştıran çözümler içeriyor.

Örneğin Sabelt koltuklar nemi kendi kendine düzenleyen özel anti-bakteriyel kumaşlarla kaplanmıştır. Kullanım kolaylığı açısından yedek lastiklerin üzeri örtülmemiştir. Aynı şekilde grup, bir kutuyu açmaya gerek kalmadan dolaptaki aletlere hızlı bir şekilde erişebilir.

Bunun dışında Sandrider’ın gövdesinde bijonların kumda kaybolmasını önlemek için manyetik plaka bulunmaktadır. Bu, doğrudan takım pilotlarının deneyimlerinden ilham alan ve Dacia’nın pratik analitik muhakemesi kullanılarak uygulanan ayrıntılardan biridir.

Sandrider, her türlü toprakta üstün kavrama sağlayan, darbe ve patlamalara karşı optimum dirence sahip yeni nesil BF Goodrich lastiklerle donatılmıştır.

EKO-AKILLI YAKLAŞIM

Dacia, karbon emisyonlarını uygun fiyatlarla azaltma çabasına liderlik etmeye kararlıdır ve Dakar Rallisi ve diğer ralli yarışlarının organizatörlerinin motor sporlarını daha sürdürülebilir hale getirme taahhüdünü tamamen kabul etmektedir.

Mühendisler özellikle otomobilin daha hafif olması ve yakıt tüketiminin azaltılması için çalıştı. Benzer prototiplerle karşılaştırıldığında Sandrider’ın toplam ağırlığı yaklaşık 15 kg azaldı. Bu sonuç; Bu, daha hafif boru şeklinde bir şasi kullanılarak, gereksiz tüm gövde panellerinden kurtularak ve diğer bölümlerde karbon kullanılarak elde edildi. Ayrıca tasarımcılar tüm dekoratif özellikleri kaldırdı. Bunun dışında mühendisler daha kompakt ve daha hafif bir motoru tercih ettiler. Ön ve arkadaki yük dağılımı, yol tutuşunu ve dinamik performansı optimize etmek için önemli ölçüde dengelendi.

Ayrıca performansı artırırken yakıt tüketimini azaltmak için aerodinamiğe özel önem verildi. Mühendisler, benzer prototiplerle karşılaştırıldığında sürüklenmeyi %10 oranında azaltmayı ve kaldırmayı %40 oranında azaltmayı başardılar.Çalışmalarında özellikle motoru soğutan hava girişleri üzerinde yoğunlaştılar.

Dakar ve diğer ralli yarışlarının zorlu koşullarında ısı yönetimi önemli noktalardan biri. Sandrider tasarımcıları, kabindeki sıcaklığı düşük tutmak için doğrudan aracın karbon gövde panellerine entegre edilmiş anti-kızılötesi pigmentler kullandı.Ayrıca bu işlem için patent başvurusu yapılmıştır.

Sandrider’ın motoru Aramco tarafından sağlanan sentetik yakıtla çalışıyor. Bu, çevresel etkiyi azaltmak için kolay ve uygun maliyetli bir çözümdür. Aramco tarafından geliştirilen sentetik yakıtlar, yenilenebilir hidrojeni ayrıştırılmış CO2 ile birleştirerek günümüzün motorlarıyla uyumlu daha düşük karbonlu bir yakıt sağlıyor. Dakar Rallisi, Dacia’nın bu teknolojiyi test etmesi için ideal bir test alanı sunuyor.

MOTOR SPORLARININ İLK EKİM AYINDA SUNUMU

Tanıtılan Sandrider, önümüzdeki dönemde birçok ülkede bir dizi geliştirme testine başlayacak. Motor sporlarında ilk çıkışını 5-11 Ekim 2024 tarihleri ​​arasında Dünya Ralli Raid Şampiyonası’nın (W2RC) Fas ayağı olan 2024 Fas Rallisi’nde gerçekleştirecek.

Dacia’nın resmi W2RC grubu Dacia Sandriders, 2025 yılında Dakar’da ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın diğer ayaklarında birincilikle yarışacak.

Dacia Sandriders deneyim, yetenek ve coşkuyu birleştiren üç takımı bir araya getiriyor.

49 yaşındaki Fransız ralli sürücüsü Sébastien Loeb, 2004 ile 2012 yılları arasında art arda dokuz kez Dünya Ralli Şampiyonası’nı kazandı. Sébastien Loeb, motor sporlarındaki en başarılı sürücü ve tüm zamanların en iyi ralli sürücüsü olarak kabul ediliyor. Sébastien Loeb, 2016’dan beri Dakar’da yarışıyor. Kendisine yardımcı pilot Fabian Lurquin eşlik edecek.

Ralli pilotu Cristina Gutierrez Herrero (32), Cross-Country Rallilerinin önde gelen isimlerinden biri. 2017 ile 2024 yılları arasında sekiz Dakar rallisine katıldı. Cristina, 2021’de T3 kategorisinde Kros Ralli Dünya Kupası’nı kazandı. Ocak 2024’te Jutta Kleinschmidt’in ardından Dakar kategorisini (Challenger) kazanan ikinci kadın oldu. genel klasmanda birinci oldu. Cristina’nın yardımcı pilotu Pablo Moreno Huete olacak.

Nasser Al-Attiyah, Kros Ralli Dünya Şampiyonasını beş kez ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonasını iki kez kazandı. Ayrıca gerçek bir Dakar efsanesi olarak bu etkinliği beş kez kazandı.

SANDRIDER TEKNİK ÖZELLİKLERİ

  • FIA sınıfı:Üstün T1+
  • Şasi:Boru tipi
  • Vücut:karbon fiber
  • Motor:V6, 3,0 litre, çift turbolu, direkt enjeksiyonlu
  • Maksimum güç:265 kW/360 bg, 5.000 dev/dak
  • Maksimum tork:539 Nm, 4.250 dev/dak
  • Güç aktarımı:4×4
  • Bulaşma:6 vitesli sıralı
  • Ön/Arka süspansiyon:çift ​​salıncak
  • Süspansiyon yolu:350 mm
  • Jantlar:17 inç alüminyum
  • Lastikler:BF Goodrich, 37 inç
  • Uzunluk x Genişlik x Yükseklik:4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Akslar arasında:3.000 mm
  • Ön/Arka uzantılar:590/550 mm

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-kizilirmak.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu